💬 Support & FAQ
Vi får bara in 3–5 supportärenden i veckan – därför går vi igenom meddelanden 1–2 gånger per vecka. Vi ber dig ha lite tålamod – vi löser 100 % av alla ärenden, även om det kan ta någon dag.
För det mesta kan du lösa ditt ärende direkt via guiden nedan. Vi finns här för att hjälpa dig så snabbt och smidigt vi bara kan! 🙌
✅ Vad hanterar supporten?
Du är varmt välkommen att kontakta oss om:
-
Gitarrprogram
-
Missade lektioner
-
Betalningar & fakturor
-
Autogiro och abonnemang
📞 Vi erbjuder inte telefonsupport, då vi är ett litet företag – men vi tar hand om ditt ärende med största noggrannhet via kontaktformuläret längst ner på sidan.
🚫 Det här hanterar inte supporten:
Vissa saker hanteras direkt av dig själv eller din gitarrlärare:
-
Hur många lektioner du har kvar – det håller du själv koll på.
-
Inbjudan till Dropbox-mapp – det skickar din lärare.
-
Lektionsmaterial och övningar – det får du direkt i samband med dina lektioner.
Vi tackar för att du respekterar arbetsfördelningen – det gör att vi kan hjälpa dig (och andra) snabbare. 🙏
🎸 Viktigt: Respektera din gitarrlärare
Våra lärare är frilansande musiker med egen F-skatt och jobbar inte administrativt för Gitarrlektioner i Göteborg.
Därför ber vi dig att inte kontakta din lärare om t.ex. avgifter, fakturor eller schemafrågor – han kan ändå inte hjälpa dig, utan kommer bara hänvisa dig till oss. 🙂
❓ Jag kan inte boka lektioner – mitt e‑postadress känns inte igen?
Det betyder att du ännu inte har skapat en användare med din e‑postadress i vårt bokningssystem (SuperSaaS).
För att kunna boka gitarrlektioner behöver du först skapa ett konto.
❓ "Jag har glömt adressen till vart man bokar lektioner" Svar: Du bokar dina gitarrlektioner på respektive
Göteborg: https://bit.ly/BokaGBG
Online: https://bit.ly/boka-online
❓"Jag vill ansluta till autogiro hur gör jag? " Svar: vi använder GoCardless för autogiro, följande länkar gäller för respektive
Gitarrlektioner i Göteborg: https://pay.gocardless.com/AL0002C5J27DV7
Gitarrlektioner Borås & Online https://pay.gocardless.com/AL0002C5J27DV7
❓"Jag gav mandat för autogiro men det fungerade inte?"
Svar: Du behöver kontakta din bank för att godkänna mandatet för GoCardless, gör du inte detta tillkommer en administrationsavgift på faktura.
❓"Jag har missat några lektioner denna månaden, hur lång tid har jag på mig att nyttja dom?"
Svar: Du som gitarrelev har nuvarande och nästa kalendermånad på dig att nyttja missade lektioner.
Det ska understrykas att detta är väldigt flexibelt, du hittar inga många musikskolor som har sådan flexibilitet när det gäller missade lektioner.
Exempel: Missar du 2 sessioner i Juli så har du hela Juli och Augusti på dig att nyttja dina lektioner. Efter Augusti räknas dom som nyttjade och kan inte tas igen.
❓ "Jag behöver ta en paus, kan jag ta en paus?" Svar: Absolut! du kan ta paus förutsatt att vi sätter ett nytt startdatum för att du ska få behålla din plats hos oss.
Gör det på länken här:
https://www.gitarrlektionerigoteborg.se/pausa-gitarrlektioner/
❓"Hur ändrar jag mitt lektionspaket?" Svar: Du kan ändra ditt lektionspaket på länken nedan:
https://www.gitarrlektionerigoteborg.se/andring-av-gitarrprogram/
❓Jag sa till min lärare att jag skulle sluta, men jag har fått en avgift ändå?
Din gitarrlärare har inte mandat att godkänna avslut muntligt eller via e-mail, din gitarrlärare sköter inga administrativa uppgifter. Detta ingår inte i hans arbetsuppgifter. Det vill säga det är inte korrekt väg att gå, korrekt väg att gå är att kontakta support nedan.
❓"Jag har slutat hos er men det dras lektionsavgifter ändå, varför?"
Enligt ditt skriftliga godkännande med oss är det ditt eget ansvar att avsluta mandat för autogiro, du godkände också att inga återbetalningar görs på betalda lektionsavgifter, du är givetvis välkommen att nyttja dina lektioner du betalat för.
❓Jag har avslutat mitt mandat för autogiro hos er, nu har jag fått en faktura, varför?
Enligt ditt skriftliga godkännande med oss behöver du fylla i ett avslutningsformulär innan den 16:e på påbörjad kalender månad. Du har fått en faktura för att du avslutat ditt autogiro utan att formellt säga upp ditt abonnemang, vilket är ett krav
❓Jag har en administrationsavgift på min faktura på 75:- på min faktura, varför?" Svar: Alla våra gitarrelever använder sig utav autogiro. Om du inte ordnat detta tillkommer en administrationsavgift.
❓Jag har fått en faktura på både e-mail och post, vilken ska jag betala?" Svar: Det är förmodligen samma faktura, se fakturanummer för att dubbelkontrollera.
❓Jag har mailat support men inte fått något svar?!"
Svar: Dubbelkontrollera att du skickat till rätt e-mail adress, ett lätt misstag man gör är att ha ett "Ö" (som i Göteborg) när det ska va ett O (som i Goteborg)
Korrekt: (AT) GitarrlektioneriGoteborg.se
Kontakta support om din fråga inte besvarades ovan:
Du kan lösa det mesta i guiden ovan.
Vår support pratar inte flytande svenska men det brukar oftast lösa sig. Support har för närvarande lång respons tid, men vi löser alla ärenden till 100% så har något blivit fel, oroa dig inte!
Tänk på att hålla god ton, vi gör så gott vi kan, din lärare kan inte hjälpa dig med admin ärenden!